Opbrengst Kerstactie naar Voedselbank Klazienaveen



De opbrengst van de Heerlijke Kerstactie is omgezet in waardebonnen voor de gezinnen die gebruik maken van de Voedselbank Klazienaveen.

“Hartverwarmend hoeveel mensen een rollade, bonbons of beide hebben gekocht tijdens onze Kerstactie”, aldus hoofdtrainer Patrick Beek. Assistent-trainer Rob Brookman vult hem aan: “de mannen van de selectie missen, net als wij allemaal, de actie op het veld en de gezelligheid op het sportpark en de kantine. Kortom, ze missen een stukje reuring binnen de club. Zo is het idee ontstaan voor een Kerstactie: aandacht voor sponsoren, aandacht voor de club en iets lekkers voor een aangename prijs voor iedereen die ons een warm hart toedraagt”.

Oog voor onze medemens
Omdat de sponsoren niet zijn uitgeknepen voor een product zonder marge en wij niet de hoofdprijs hebben gevraagd, is de netto-opbrengst van de actie minimaal. Als grootste vereniging in ons dorp, vanuit bijna ieder gezin voetbalt er wel iemand bij ons, wil FC Klazienaveen laten zien oog te hebben voor onze medemens. In het bijzonder nu. In deze tijd waarin het niet voor iedereen zo vanzelfsprekend is om iedere avond een volledige warme maaltijd op tafel te kunnen zetten. Voor de mensen die afhankelijk zijn van donaties, vanuit welke achtergrond dan ook. Daarom hebben wij onze opbrengst omgezet naar waardebonnen voor de gezinnen die gebruik maken van Voedselbank locatie Klazienaveen.

Hoofdsponsor Klaverblad Verzekeringen verdubbelt
Toen hoofdsponsor Klaverblad Verzekeringen hoorde van de Kerstactie en de bedoeling van de opbrengst, twijfelden ze geen moment en verdubbelden ze het bedrag. Op deze manier ontvangen de gezinnen die gebruik maken van de Voedselbank Klazienaveen niet alleen een tegoedbon van, onze kerstactie-rollademaker, slagerij Klaas Kuipers maar ook een tegoedbon van onze kerstactie-chocolatier Toscana/Chocolaterie Klazienaveen in hun pakket in januari.

Win-win-win-win-winsituatie
Het afronden van de actie op deze manier is een vijf keer winsituatie: de mannen van ZA-1 hebben met elkaar weer lekker kunnen brainstormen en uitwerken, de kopers hebben mooie producten voor een superprijs gekocht, onze twee sponsoren Klaas Kuipers Slagerijen en Chocolaterie Klazienaveen kregen een stukje promotie voor hun mooie producten en Klaverblad Verzekeringen voor het tonen van hun betrokkenheid en, de belangrijkste winst, de gezinnen die gebruik maken van de  Voedselbank Klazienaveen vanwege de ongetwijfeld welkome uitbreiding van hun pakketten die ze donderdag 14 januari ontvangen bij hun pakket.