Vrijwilligerssysteem per 01-08-2025
Beste leden en ouders/verzorgers,
Met ingang van 1 augustus 2025 voert FC Klazienaveen een nieuw vrijwilligerssysteem in. Dit betekent dat het oude systeem, waarbij ieder lid verplicht was om 8 vrijwilligerspunten te behalen of een bedrag te betalen ter afkoop, komt te vervallen per 31 juli 2025.
Let op: gedurende het lopende seizoen 2024-2025 blijft het huidige vrijwilligerssysteem nog van kracht. Dit betekent dat de bijbehorende verplichtingen tot en met 31 juli 2025 gewoon gelden.
In het nieuwe systeem komt de vrijwilligerstaak niet langer bij het individuele lid te liggen, maar wordt deze verantwoordelijkheid verplaatst naar het elftal als geheel. Elk team levert samen een minimale inspanning, afgestemd op de grootte en leeftijdscategorie van het team. Zo wordt
er van alle jeugdelftallen verwacht dat ze per seizoen 2x een kantinedienst a 4 uur draaien, terwijl de senioren ingepland worden op onderhoudsdagen. Ondanks de minimale inspanning per team levert deze gezamenlijke inzet enorm veel op voor de vereniging.
Dankzij deze verandering kunnen we een groot deel van de vrijwilligerstekorten oplossen. Bovendien maakt het het mogelijk om onze kantine te allen tijde geopend te houden, zodat zowel onze gasten als onze eigen leden kunnen rekenen op een warm welkom, een kop koffie of thee, ranja voor de jeugd en andere faciliteiten op ons sportpark.
De definitieve teamindeling staat hieronder maar is ook te vinden onder het kopje Vrijwilligerssysteem.
Met sportieve groet,
Bestuur FC Klazienaveen
